Nasz szpital jest przystosowany do przyjmowania pacjentów z niepełnosprawnościami, poruszających się na wózkach inwalidzkich. Personel zawsze służy pomocą w poruszaniu się po budynku szpitala. Ponadto w budynku dostępne są windy, schody posiadają dodatkowe oznaczenia stopni w kolorze żółtym, co ułatwia poruszanie się osobom słabowidzącym. Przed Szpitalem znajduje się tablica topograficzna, która ułatwia orientację w przestrzeni Szpitala. Dodatkowo na każdej kondygnacji znajdują się tablice tyflograficzne z rozkładem pomieszczeń danego piętra w języku Braille’a. Drzwi do pomieszczeń w całym Szpitalu są wyposażone w tabliczki informacyjne w języku Braille’a.
Osoby mające trwałe lub okresowe trudności w komunikowaniu się z otoczeniem z powodu dysfunkcji narządów słuchu bądź mowy, mają możliwość skorzystania z pomocy tłumacza w zakresie niezbędnym dla potrzeb dopełnienia formalności związanych z korzystaniem z usług placówki. W celu skorzystania z takiej pomocy, W celu dokonania rezerwacji wizyty proszę wybrać najbardziej wygodny dla siebie sposób:
- e-mail: szpital@szpital-pilchowice.pl
- telefonicznie: 32 331 99 03 w godzinach 7:00-14:35
Zgłoszenie powinno zawierać:
- imię i nazwisko osoby zainteresowanej,
- propozycję terminu,
- krótkie określenie sprawy,
- kontakt zwrotny, na który zostanie nadesłana informacja z potwierdzeniem terminu.
Więcej informacji na temat udogodnień na terenie naszej placówki dla osób z niepełnosprawnością jest dostępna w deklaracji dostępności.
KOORDYNATOR DS. DOSTĘPNOŚCI
Kontakt z koordynatorem ds. dostępności możliwy jest pod numerem telefonu: 32 331 99 27 lub 532 628 563
WNIOSEK O ZAPEWNIENIE DOSTĘPNOŚCI
Zgodnie z "Ustawą o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami" w Szpitalu utworzono i wdrożono procedurę "Informowanie o braku dostępności w Szpitalu Chorób Płuc im. Św. Józefa w Pilchowicach". Zawiera ona wniosek, który udostępniamy na stronie internetowej szpitala oraz w Biuletynie Informacji Publicznej. Wniosek służy do złożenia żądania zapewnienia dostępności w Szpitalu. W przypadku, gdy uznacie Państwo, że są pewne obszary architektoniczne i informacyjno-komunikacyjne, które wymagają poprawy prosimy o wydrukowanie wniosku, jego wypełnienie i złożenie z pomocą wymienionych poniżej kanałów.
W przypadku pytań i wątpliwości związanych z dostępnością w Szpitalu zachęcam do kontaktu z Koordynatorem ds. dostępności.
Złożenie wniosku o zapewnienie dostępności
1. Każdy, bez konieczności wskazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować Szpital Chorób Płuc im.Św.Józefa w Pilchowicach o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno – komunikacyjnej.
2. Osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy przekazuje informację o braku dostępności w Szpitalu Chorób Płuc im.Św. Józefa w Pilchowicach. Do tego celu może wykorzystać wniosek, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszej procedury, jednak o rozpatrzeniu wniosku nie decyduje wzór, ale jego zawartość. Wniosek musi zawierać następujące informacje:
- dane kontaktowe wnioskodawcy
- wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno – komunikacyjnym
- wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą
- wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności.
3.Zastrzeżenia opisane we wniosku dotyczące braku dostępności odnoszą się wyłącznie do podmiotu jakim jest Szpital Chorób Płuc im.Św. Józefa w Pilchowicach
4. Wniosek składa się w dowolny sposób:
- osobiście w sekretariacie Dyrektora (II piętro budynku głównego, możliwość skorzystania z windy)
- elektronicznie poprzez wiadomość e-mail jako załącznik na adres: szpital@szpital - pilchowice.pl
- elektronicznie na adres e-PUAP: /SZPITAL_Pilchowice/SkrytkaESP
- za pośrednictwem poczty na adres: Szpital Chorób Płuc im.Św. Józefa w Pilchowicach, ul. Dworcowa 31, 44-145 Pilchowice.
Rozpatrzenie wniosku o zapewnienie dostępności
1. Realizacja zapewnienia dostępności opisanej we wniosku następuje bez zbędnej zwłoki i nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia wniosku. Po wdrożeniu usprawnień dobrą praktyką jest powiadomienie wnioskodawcy o zrealizowaniu żądania.
2. W przypadku opóźnienia w realizacji we wskazanym w pkt. 1 terminie, Szpital pisemnie informuje wnioskodawcę o:
- przyczynach opóźnienia,
- nowym terminie realizacji
przy czym nowy termin realizacji nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
3. W przypadku braku możliwości zapewnienia dostępności, w szczególności ze względów technicznych i prawnych, Szpital zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności. Zawiadomienie zawiera uzasadnienia swojego stanowiska i wskazanie okoliczności uniemożliwiających zapewnienie dostępności we wnioskowanym zakresie.
4. Powyższe nie zwalnia z zapewnienia przez Szpital dostępu alternatywnego, który należy rozumieć jako:
- zapewnienie wsparcia innej osoby,
- zapewnienie wsparcia technicznego,
- wprowadzenie takiej organizacji, która umożliwi zaspokojenie potrzeb, w zakresie niezbędnym dla tych osób.
Złożenie skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON
1. Wnioskodawcy przysługuje możliwość złożenia skargi na brak dostępności w Szpitalu do Prezesa Zarządu PFRON, jeżeli Szpital:
- nie odpowiedział w terminie 14 dni na żądanie złożone we wniosku
- nie powiadomił o opóźnieniu w realizacji żądania i nie wskazał nowego terminu zakończenia czynności
- nie zawiadomił wnioskodawcy o braku możliwości zapewnienia dostępności wraz z wymaganym opisem okoliczności mających na to wpływ.
2. Skargę tę wnioskodawca składa w terminie 30 dni do Prezesa Zarządu PFRON od:
- dnia, w którym upłynął termin 14 dni
- dnia, w którym upłynął wydłużony termin 2 miesięcy
- dnia otrzymania zawiadomienia o braku możliwości zapewnienia dostępności.
3.Formularz skargi na dostępność dostępny jest do pobrania na stronie internetowej PFRON pod linkiem: